Mobiele marketing mismatch

Jij opent, leest, beantwoordt en stuurt waarschijnlijk meer mails op je telefoon dan op je desktop, maar wanneer je een e-mail opstelt optimaliseer je deze dan alsnog voor op de desktop? Deze mismatch in e-mailmarketing kan gemakkelijk worden opgelost en in de komende 5 minuten vertel ik je hoe en waarom dit ook jou kan helpen!


Mobiel vs. desktop
Er zijn weinig dingen waar een desktop tegenwoordig meer voor wordt gebruikt dan een mobiel. Toch blijven veel (e-mail)marketeers zich vasthouden aan de vertrouwde vormen van online marketing bedoeld voor de desktop. Wij zijn natuurlijk een mailclient en jij verstuurt je e-mails (nog niet) via onze applicatie, dus voor ons is het het meest interessant om het over e-mails te hebben. Om te beginnen even wat feitjes over de mobiel vs. desktop-discussie op het gebied van e-mail:

  • 55% van alle e-mails wordt geopend op mobiele telefoons tegenover 44% op desktops.
  • 58% van alle kliks in e-mails vindt plaats op mobiele telefoons tegenover 42% op desktops.

Rekening houden met mobiel?
Schuif alles wat je standaard doet met e-mails aan de kant en begin opnieuw. Een onderwerpregel die pakkend is op mobiel werkt ook op een desktop. Ditzelfde geldt voor afbeeldingen, kopjes en knoppen. Andersom is dit helaas niet altijd het geval. Onderwerpregels die het op desktops goed doen zijn al snel te lang op mobiele telefoons en afbeeldingen kunnen al snel te groot zijn om op een mobiel soepel in te kunnen laden.

Cloudmailer <3 Mobile
Zoals jullie waarschijnlijk weten houden wij van de mobiele ontwikkelingen en dit zie je ook terug in ons platform. Enkele voorbeelden hiervan zijn:

  • De e-mails worden op zo'n manier verstuurd dat ze er ook op een mobiele telefoon goed uitzien.
  • Tijdens het creĆ«ren van je e-mail kun je via de knop 'bekijk preview' precies zien hoe je e-mail eruit komt te zien op mobiele telefoons. Zo kun je je e-mails zo opstellen dat ze er op mobiel minstens net zo goed uitzien als op een desktop.