Het is altijd dezelfde lente in de inbox van de tandartsassistent(e)!

De lente komt eraan en hoe onzeker het weer ook blijft in deze periode, als er één ding wel zeker is, is dat het feit dat je nieuwsbrieven zult ontvangen met het thema: lente. Omdat bijna iedereen een nieuwsbrief verstuurt met het thema lente, is het belangrijk dat juist jouw e-mail geopend en gelezen wordt! Hoe je dat voor elkaar krijgt, ontdek je binnen nu en 5 minuten.


Onderwerpregel
Lentevoordeel, lentekorting voor jou, lentecollectie voor jou en lente in je bol, we hebben het allemaal al honderd keer gezien. Probeer uniek te zijn in je onderwerpregel. Door een prikkelende maar doeltreffende onderwerpregel val je op en wordt je nieuwsbrief eerder geopend. Enkele ideeën om je onderwerpregel te laten aanspreken zijn het gebruik van rijm, zoals de titel van deze blog. Alliteratie spreekt ook aan, bijvoorbeeld: 'Luxueuze lente laarsjes lopen lekkerder'. Of maak gebruik van passende smileys of emoticons, met name de zon-emoticon doet het goed.

Email + Emoji = Love

Content
Je nieuwsbrief bevat natuurlijk verschillende vormen van content. In je lentenieuwsbrief zal de lente centraal staan dus pas ook je content hierop aan. De lente staat voor een frisse start en een energieke tijd. Probeer dit terug te laten komen in je woordgebruik, afbeeldingen en eventueel producten die je in je nieuwsbrief wilt uitlichten. Denk hierbij aan woorden als effectief, zeker en voortvarend. Gebruik daarnaast actieve zinnen in plaats van passieve. Wat afbeeldingen en producten betreft kun je het beste voor lichtere kleuren gaan, denk hierbij aan gebroken wit, lichtpaars, lichtblauw maar ook met koraalkleur valt te werken.

"Lente, zelfs de zon is in de wolken"
- Loesje

Waarom?
De waaromvraag is in je lentenieuwsbrief misschien nog wel belangrijker dan in elke andere nieuwsbrief. Iedereen komt net uit het winterdipje en krijgen weer energie om dingen te ondernemen. Mensen zijn vaak ook net wat kritischer op de dagelijkse dingen en daarom moet je ze juist nu op je mailinglijst houden. Laat aan het begin van je nieuwsbrief al zien wat het voordeel is voor de ontvanger om door te lezen. Dit kan door bijvoorbeeld de onderwerpen die in de e-mail besproken worden al bovenin de e-mail te benoemen, maar ook door een daadwerkelijke reden te geven om door te lezen. Denk hierbij aan het beloven van een lees voordeel dat onderaan de nieuwsbrief te lezen is.

Call to action buttons